• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Dags att söka igen?

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Hjälp mig snälla. Behöver ett samlingslån. Har kreditbetyg på 1,7. 3 ff. En försvinner nu i juli. Senast tagen i April 2021. Årsinkomst 330000kr lån på ca 590000 kr. Skulle behöva samla 300000 och sedan låna typ 50000kr till privata skulder. I april sökte jag 500000 kr och fick napp hos collektor som senare gav avslag iaf. Sökte då genom advisa. Hur ska jag göra nu? Är lendo eller freedom finance bättre? Vad tror ni om mina förutsättningar nu? Vet att de säkert är skit men behöver er hjälp.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Du behöver nog berätta lite mer om dina förutsättningar. Varför fick du avslag från Collector?
Ränta på respektive lån?
Har du gjort en sammanställning av alla utgifter? Hur ligger du till?
Jämkar du?
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Vet ej varför det blev avslag. Dom skulle även lösa mitt lån på Swedbank och det var så struligt där. Så kan varit det vet ej. Plötsligt bara fick jag avslag trots att jag skickat in allt redan till dom. Räntorna ligger på allt från 11% till 22%. Nej jämkar ej. Undrar bara om ni tror jag kan få några erbjudanden på samlingslån nu på annan förmedling eller tror ni det är kört. Vill inte slösa en UC annars. Kan vänta några månader till i värsta fall om det gör skillnad.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Jag tror tyvärr att du behöver vänta.
Om det är kris med att kunna betala räkningar utan att tömma krediter rekommenderar jag att du jämkar. Bättre att du minskar kostnader genom att betala av genom rätt skatt (och du får ju ändå igen ränta på dessa).
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Ok. Hur jämnar jag? Hur söker jag det menar jag?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Det finns en hel tråd om detta i forumet. Sök skattejämkning.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
567
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Hjälp mig snälla. Behöver ett samlingslån. Har kreditbetyg på 1,7. 3 ff. En försvinner nu i juli. Senast tagen i April 2021. Årsinkomst 330000kr lån på ca 590000 kr. Skulle behöva samla 300000 och sedan låna typ 50000kr till privata skulder. I april sökte jag 500000 kr och fick napp hos collektor som senare gav avslag iaf. Sökte då genom advisa. Hur ska jag göra nu? Är lendo eller freedom finance bättre? Vad tror ni om mina förutsättningar nu? Vet att de säkert är skit men behöver er hjälp.

Jag delar inte riktigt doodles uppfattning att det är kört. Jag har länge haft summor över dubbla inkomsten och fått låneerbjudanden. Å med tanke på ditt betyg och få förfrågningar så ska någon aktör typ remember eller så nappa tycker jag. Collector är en favorit så hoppas dom är snällare denna gång om du väljer att söka. Du Kanske inte får beviljat exakt hela summan men men. Å en till FF påverkar inte ditt betyg nämnvärt.

Sen angående jämkning. Tog jag steget i veckan. Å gick sjukt fort att få godkänt. Jag angav vad jag tjänat hittills under året. Räknade ut vad resterande månader blir före skatt. Samt ungefär min totala räntakostnad (57k). Det enda som behövde anges i e-blanketten. Beslutet kom på kivra och resten av året ska jag istället skatta runt 14% på lön. Så resulterar i 3-4k extra per månad. Underlättar! Vab / mindre ersättning från försäkringskassan osv behövde inte anges. Ringde handläggaren och fick bekräftat.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Ååå tack det låter ju som ett bra alternativ med jämkning. Det ska jag prova mig på. Så du tror inte jag är helt körd på samlingslån? Men vilken lånförmedlare ska jag köra på?
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
567
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Ååå tack det låter ju som ett bra alternativ med jämkning. Det ska jag prova mig på. Så du tror inte jag är helt körd på samlingslån? Men vilken lånförmedlare ska jag köra på?

Jag vet ju inte om du blir erbjuden hela beloppet du söker och räntan kanske landa upp mot 8-9% men joo någon ska nappa.

Det ä ju bara advisa eller lendo som gäller i mina ögon. Jag tycker lendo har bättre uppsikt över erbjudanden man får men det är ju bara en smaksak. Frågar du på forumet säger folk 50/50 säkert.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp